Autorius Tema: Karlas Bencas  (Skaityta 6634 kartus)

Neprisijungęs filosofas

  • Forumo siela
  • *****
  • Įrašai: 1303
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Karlas Bencas
« Įrašytas: Sausio 17, 2014, 06:36:16 pm »
Karlas Frydrikas Bencas (Karl Friedrich Benz; 1844 m. lapkričio 25 d. – 1929 m. balandžio 4 d.) – vokiečių mechanikas ir išradėjas, XIX a. pabaigoje, tuo pat metu kaip ir G. Daimleris, sukūrė automobilį ir 1886 m. sausio 29 d. užpatentavo „motorinį vežimėlį“ (motorwagen).
Plačiau: http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Benz http://lt.wikipedia.org/wiki/Karl_Friedrich_Benz
--



Neprisijungęs Leotaurus

  • Administrator
  • Forumo siela
  • *****
  • Įrašai: 3854
  • Karma: +0/-0
  • Lytis: Vyras
  • Darvinas
    • Žiūrėti profilį
    • Tipų teorija
Ats: Karlas Bencas
« Atsakymas #1 Įrašytas: Lapkričio 26, 2014, 10:26:22 am »
Filosofai pašalinau temą kuri dubliavosi :)

Karlas Benzas (1844-1929) yra laikomas pirmojo pasaulyje automobilio sukūrėju ir tokia garbė, matyt, jam buvo lemta nuo pat vaikystės. Jis gimė netoli Karlsruės miesto Vokietijoje kaip Karlas Vaillantas, mat, už jo tėvo, geležinkelio depo šaltkalvio Johanno Benzo motina ištekėjo praėjus tik keliems mėnesiams po naujagimio atsiradimo. Dar po dviejų metų jo tėvas žuvo atsitiktinai papuolęs po traukiniu, ir būtent jo atminimui sūnus buvo pervadintas Karlu Friedrichu Benzu. Net jo protėviai buvo kalviai ir meistrai, iš kurių jaunasis genijus paveldėjo polinkį technikai. Nors vaikystė buvo skurdi, bet motina atidavė viską, kad sūnus įgytų gerą išsilavinimą, ir K.Benzas jau sulaukęs devynerių, stojo į Karslruės licėjų, garsėjantį savo tiksliųjų mokslų mokytojais. Jį pabaigęs stojo į Karlsruės politechnikos universitetą studijuoti mechanikos inžinerijos, savo tėvo atminimui besigilindamas į lokomotyvų variklių paslaptis. Sulaukęs devyniolikos, K.Benzas išmoksta važiuoti dviračiu ir būtent tada jam gimsta aistra sukurti “savaeigį vežimą, važiuojantį be arklio”. Benzų šeima greta 3,5 AG galios „Benz Comfortable“, „Benz & Cie.“ Kompanijos gamyklos kieme. Iš kairės į dešinę: sūnus Richardas, dukterys Thilde ir Ellena, Karlas Benzas, dukra Klara ir sūnus Eugenas (nuotr. Gamintojo) Benzų šeima greta 3,5 AG galios „Benz Comfortable“, „Benz & Cie.“ Kompanijos gamyklos kieme. Iš kairės į dešinę: sūnus Richardas, dukterys Thilde ir Ellena, Karlas Benzas, dukra Klara ir sūnus Eugenas (nuotr. Gamintojo) Jis dirba daugelyje gamyklų, tačiau jau 1870 metais jam pavyksta atidarytį savo dirbtuvę, kur jis konstruoja savo pirmąjį vidaus degimo variklį. Pirmąjį patentą dvitakčiam varikliui jis gauna 1879 metais, o 1883 metais Manheime įkūria kompaniją „Benz & Cie“, pradėjusią masinę vidaus degimo variklių gamybą. Ten pat pradeda realizuoti savo svajonę sukurti „savaeigį vežimą“ – 1885 metais pasaulį išvysta pirmasis automobilis „Benz Patent Motorwagen“ - triratė konstrukcija iš metalinių vamzdžių ir vieno cilindro variklio, pritaisyto jo užpakalyje. Užpakaliniai ratai buvo dideli, priekinis – mažas – būtent vienas, kad būtų lengviau jį vairuoti. Tačiau lengviau tik teoriškai – pirmą kartą demonstruodamas plačiajai visuomenei savo kūrinį, Karlas Benzas jo nesuvaldo ir įsirėžia į namo sieną. 1886 metais gavęs patentą savo „motorwagenui“, K. Benzas pradeda juos pardavinėti 1888 metais – tai buvo pirmasis komercinis automobilis pasaulyje. Tiesa, jis turėjo daug trūkumų, pvz., be pagalbos net negalėjo pats į kalvelę užvažiuoti, ir paties K.Benzo žmona pasiūlė jam sukurti kelių pavarų sistemą. Bėdų kėlė ir benzinas – tada jis buvo naudojamas tik kaip valymo priemonė ir parduodamas tik vaistinėse.
Benzininiai K.Benzo automobiliai nebuvo tokie greiti kaip gariniai, nei ekonomiški kaip elektromobiliai. Nebuvo pritaikyti jo ratai ir grįstiems Vokietijos keliams (apie asfaltą tais laikais išvis niekas net nesvajojo). K.Benzas, imdamasis tokio verslo rizikavo visu savo turtu, tačiau jam padėjo ne tik tikėjimas automobilio perspektyvomis, padėjo ir šeimos parama. Ta pati K.Benzo žmona pirmoji pasaulyje nukeliavo savo vyro sukonstruotu automobiliu šimtą kilometrų aplankyti savo motinos (stabdydama automobilį, beje, tarp stipinų įkišdama savo nusiautą batą – taip kilo idėja sukurti stabdžių sistemą) – tai buvo geriausia reklama. 1889 metais K.Benzo automobilis buvo eksponuojamas naujovių centre Paryžiuje, bet susidomėjimo nesukėlė – automobiliai išvis dar neturėjo didelės paklausos. Tad atrodė, kad kur kas pelningiau yra jo paties sukurtus vidaus degimo variklius. Tačiau 1894 metais K.Benzas pradeda serijinę naujojo keturačio dviejų cilindro variklio automobilio „Viktorija“ gamybą, ir jis tampa komercine sensacija. Paskutiniais XIX amžiaus metais K.Benzo kompanija buvo didžiausia automobilių gamintoja pasaulyje, pagaminusi 572 vienetus. Karlas Benzas tampa turtingu žmogumi.
Visą straipsnį galite rasti http://www.balsas.lt/naujiena/725402/kai-inzinieriai-valde-pasauli-zaliaakes-mercedes-spindesys-ir-skurdas/2


Karl Benz & Gottlieb Daimler darvino tipo inžinieriai.

Mersedes pavadinimas kilo iš darvino genotipo platonės.

Emil Jellinek tėvas pavadino Mersedes savo dukrelės garbiai.


Pirmieji automobiliai vokietijoje buvo kuriami darvino tipo atstovų
http://gottliebdaimler.blogspot.com/2010_12_01_archive.html


Vilhemas Maybachas panašu taip pat darvino tipo.


Santykiai su G. Daimleriu vis stiprėjo, būsimasis konstruktorius vedė artimą jo pirmosios žmonos draugę Bertha Wilhelmine Habermaas. - Tipų santykiai tarp darvino tipo.

http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/automobiliai/automobiliu-kalendorius-augustui-vilhemui-maybachui---165-metai-546961/

Intuicija yra naudinga matant ateitį, automobiliai tuo metu buvo skaitomi kaip prabangūs žaislai kurių naudoti neapsimoka.


Daimlerio žmona buvo linkolnė.


Karlo Benco žmona Berta Benz buvo labai ryški asmenybė kuri palaikė savo vyrą ir esant finansiniams sunkumams jį skatino.
Kai 1888 metais vyro sukurta mašina nebuvo populiari ir jos niekas nepirko ji be vyro leidimo pasiėmusi du sūnus važiavo pro provincijas ir reklamavo automobilį.


http://www.daimler.com/dccom/0-5-1279103-1-1279436-1-0-0-0-0-0-0-7145-0-0-0-0-0-0-0.html

« Paskutinį kartą keitė: Lapkričio 26, 2014, 12:03:38 pm sukūrė Leotaurus »